fredag 17 oktober 2008

I tisdags...


Dagen började tidigt.... Det var fortfarande kolsvart ute när jag hoppade in i bilen för färd ut till de stora skogarna utanför Lindesberg. Noterade att det var en vacker fullmåne att njuta av på färden. Hade tyvärr bara mobilkameran att tillgå då jag glömde den vanliga kameran hemma.

Strax utanför Kolsva kom jag farande på en smal och kurvig väg och höll på att köra rakt in i ett träd! Har en lokal variant av stormen Gudrun dragit fram, månntro?

Nä, det var bävrar som varit flitiga! De hade fällt ett träd (misslyckat då det föll över vägen istället för ner i dammen) och ytterligare ett träd var på gång....


Här stannade jag för lunch! Solen sken, utsikten var vacker - vad kan man mer vilja ha när man ska rasta hunden, äta smörgås och dricka termoskaffe? Den skarpögde ser min bil parkerad längs vägen en bit bort...


Lunchrastning av Heinz. Lill-Hasse skuttar glatt mellan stenarna likväl som på stenarna så det var en blöt, välluktande hund (?) som jag fick stoppa in i bilen efteråt.... Men kul hade vi!


Skulle besöka en gård med dikor på eftermiddagen och precis innan jag kommer fram så åker vi över den här vackra forsen. Enligt infotavlor så verkade det finnas bra fiske i den också....
Sista biten fram till gården åkte man längs deras beteshagar och jag upptäcker att det är Highland Cattle - de är ju så läckra! Och beteshagen gick ju inte heller av för hackor med den lilla sjön att tillgå (som forsen rann ut i).


HC-kossa på nära håll...

Beteshagen ur en annan synvinkel. Gårdsbyggnaderna låg uppe på en höjd till höger (utanför bild). De hade en jättefin överblick ut över sjön och beteshagarna.... Och om några år blir gården kanske till salu, då ägarna var lite till åren och ville trappa ned.... Hmmmm - kan man tänka sig att bo mitt ute i skogen, långt från allt?

Blandras mellan HC och Hereford - ser ut som Yeti, snömannen! :-)


Var i Lindesbergstrakten hela dagen och kom inte hem förrän framåt 8 på kvällen (men jag skulle varit hemma 1 timme tidigare om jag inte hade stannat och tränat lydnad på Enköpings BK på vägen hem). Så det var till att beundra den vackra månen både på vägen ut och på vägen hem.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, så vackra bilder!
Den gården måste ligga jättevackert.....

Jag fick fundera ett bra tag på vad "dikor" är....:-))
Beror på hur man läser det.

Anonym sa...

Det ser nästan ut som sjöarna Malingen på ena bilden.....med sjö på båda sidor om vägen.