torsdag 7 augusti 2008

Kennellägret vecka 31

Det blev en hel del skydds- och spårträning under lägret. Heinz uppfödare, Jimmy Dahlgren, räknar Lill-Hasses alla tänder? Skämt åsido, tänk att lille gulle-Heinz kan bli så arg....!?


Men allt som oftast är han lika fånig som vanligt.... :-) Och duktig på att hoppa......


Heinz mamma (Aska) fick också vara med på plan och visa hur en slipsten ska dras!

Vrenzkas syster Vazka fick sin första skyddsträning...... Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli!

Jag och Heinz fick också en duvning i lydnad av Anki Andremo som talade om för oss vad "rakt" betyder.... *s*


Årets bild? Kan man se mer puckad ut??? Känner knappt igen min egen hund.... *s*


Heinz pappa Reggi visade också upp sina färdigheter på skyddsplan....


Lill-Hasse tycker allt att det här med skydd är himla skoj!


Så skoj, att det inte var helt lätt att få honom att släppa ärmen.... *s*

Kort från själva spårträningen har jag inga (på Heinz), men han spårade fantastiskt bra hela veckan! Eget beröm luktar illa heter det, men då får väl folk hålla för näsan nu då, för jag måste bara skryta lite! Det är ju inte var dag man får höra från en major i norska hundtjänstenheten att Heinz spårar så bra att hon ville skicka sin egen hund på spårutbildning hos mig! Alltid kul att få beröm och det ligger en hel del spårträning bakom Hasses lägerprestation.....

1 kommentar:

Anonym sa...

*klappar händerna*
oj, så kul med fint beröm!!!!
Och va roligt ni verkar ha haft! Och fint väder!