måndag 18 februari 2008

Virrig

Konstaterar att jag satt en stor del av fredagen och förberedde en lektion som jag skulle hålla nu idag, måndag. Konstaterar nu att det är ju sportlov och jag skulle inte hålla lektionen förrän nästa måndag.... Jaja, nu är lektionen förberedd i alla fall! *suck*

Var in till kansliet en sväng på fm och hämtade lite material jag behövde. På vägen tillbaka fick jag ett telefonsamtal och jag körde in på en busshållplats för att jag var tvungen att kolla i en kalender och avtala en tid. Tog inte lång stund, kanske 3 minuter? Fortsatte sedan hemåt och precis innan avtagsvägen upp till mitt hus hade två bilar smällt! Bägge två stod ute på varsin åker och den ena låg på taket. Det hade skett precis innan jag kom med min bil, för inga ambulanser eller poliser hade kommit (och inga sirener hördes). Om jag inte stannat för att prata i telefon så hade jag kanske varit just där när det smällde... Det kanske hade varit jag? Huva! I ena minuten sitter man och stönar över att det är dags att jobba igen och i nästa sekund ligger man upp och ner i ett dike för vidare transport till sjukhuset.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Kraaaaaaam och tack & lov att det inte var du som hamnade i bilolycka!!!
Hur gick det med dem i bilarna.....?