söndag 24 februari 2008

Igår...

....Var jag riktigt duktig! Städade (vilket var behövligt) och röjde bl a mitt kontor (HUVA - tog helt klart längst tid), promenerade med doggzen och på kvällen var det dags att gå på fest! Emilia hade inflyttningsfest i sin lägenhet. Hon har iofs bott där ett bra tag, men nu har även Camilla flyttat in, så det var väl en sorts gemensam inflyttningsfest... Camilla var också medryttare på Castell ett tag (hästen jag red, men slutade vara medryttare på för över 1 år sedan nu) innan hon åkte till Australien för att studera. På festen dök sedan Kersti upp som också varit medryttare på Castell, så det var kul att ses igen och snacka lite blaj! Hanna och Marie som också red häst i samma stall var också där, så ett tag blev det mycket hästsnack, men det kan ju också vara kul.... Någon gång skulle jag vilja ha en häst, men det får vänta..... Är liksom inte läge att ta på sig något mer just nu (och inte på hela detta året ! Komiskt nog så träffade jag också en tjej som visade sig vara ifrån Ghent, så det var kul att prata lite minnen med henne (och man blev givetvis sugen på att åka tillbaka igen...)

Idag väckte Axa mig halv nio då hon ansåg att nu var det hög tid för frukost! Eftersom jag och uffe hade åkt hem ganska tidigt från festen då vi inte hade någon hundvakt så var det ganska ok att kliva upp då. Blev en slö morgon framför TV:n och med DN för att sedan åka ut en sväng till Ekeby Boda (skjutbanan) där jag promenerade med hundarna, spårade och övade Heinz på att fånga frisbees. Nä, nu kom precis Uffe hem efter att ha varit iväg och handlat så nu ska jag baka lite hade jag tänkt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och vad bakade du för gott?
*dregel & smask*

Jenny sa...

semlor....