söndag 17 februari 2008

*suck*

Heinz har fått en ögoninflammation i sitt ena öga, så igår åkte jag till apoteket och köpte en receptfri ögonsalva åt honom (Noviform 5 %) och förhoppningsvis behöver jag inte ta honom till någon veterinär.... *suck*


När jag ändå var iväg till Gränby centrum så passade jag på att låta Heinz träffa lite får på 4H-gården och sedan tog jag, Heinz, Emilia och Lyra en promenad i omgivningarna och tränade på att inte dra i koppel (svårt, särskilt om polarn var inom attackavstånd...), hälsa på folk utan att hoppa (gick riktigt bra), "skvallra" när det kommer andra hundar samt spana in de där konstiga människorna som åker skridsko i hockeymundering! Efter promenaden åkte Emilia hem till sig och Lyra fick följa med mig hem. Hon skulle sova över hos oss då matte skulle ut på baluns.

Tidigare på dagen hade jag varit ute och gått med Axa och Heinz och det sista Axa gjorde innan vi kom hem var att skära sönder sin baktass, så blodet rann rejält.... Tänk vad en trampdyna kan blöda! Så nu är det bandage och tratt som gäller - igen! *dubbelsuck*

1 kommentar:

Anonym sa...

Ajajajaj - puss & blås på Axa!!!