söndag 30 december 2007

Städade dagar...

Har ägnat ett par dagar åt att röja här hemma, och då menar jag röja! KDet är ju märkligt vad man kan samla på sig..... Har bland annat fyllt 2 fulla sopsäckar med kläder som jag inte använder längre - helt plötsligt är inte galgar en bristvara i garderoben! Har även gjort slag i saken och lagat punkteringen på min cykels framdäck. Har bara sagt i ca 1 års tid att jag ska få det gjort, men nu gjorde jag slag i saken och monterade loss däcket, lokaliserade punkan och lagade det hela! Tyvärr kan jag inte använda cykeln i alla fall eftersom punkan på bakdäcket inte var lika lätt att fixa.... Det saknas delar på ventilen, så det hjälper inte hur mycket pyshål jag än lagar - jag kan ändå inte pumpa upp däcket! Får bli ett besök på Biltema framöver.... Hade tänkt göra det idag, men timmarna slank iväg alldeles för fort!


På förmiddagen kom Hero Hårboll på besök och Heinz blev lyrisk! Fast det blir han ju alltid när hundkompisar kommer på besök...

:-)

Jag tog Heinz och Hero på en rejäl promenad medan Hero-husse jobbade och som synes så följde Heinz noga sin idol i bakhasorna.....

Fast vid några sällsynta tillfällen var det faktiskt tvärtom!!!

Gick ner till ån en sväng varvid hundarna kunde rusa runt på stubbåkern (och se ut som lergubbar efteråt...).

Heinz till vänster - massivt hårmonster till höger.....


Som sagt - var helst Hero gick så var Heinz inte långt efter.... Hero är verkligen tålmodig, men ibland märkte man att han blev lite irriterad men han löser det så fint - han bara tofflar till Heinz lite hårdhänt under lekens gång så fattar Heinz vem som är störst och lugnar ner sig några hekto.

En pinne värdig en dobermann!

Det är vid sådana här tillfällen man blir påmind om varför man har en dobermann och inte en briard.... Leriga vattenpölar och långpälsade hundar är ingen bra kombination (om man inte har en rejäl groventre där man kan spola av hunden efter varje promenad och låta den torka).


Hero Hårboll!

Har satt upp nya talgbollar då de slukas på nolltid av alla hungriga pilfinkar! Ja, 9 av 10 besökande fåglar är pilfinkaar, även om det lyckats smyga med en blåmes på just den här bilden....

Home sweet home - 30 december 2007. Julkänslan är överhängande.... NOT!


När Acke (Hero-husse) jobbat klart åkte vi ut till en tidigare kollega med en avtackningspresent från Aranea. Han blev så glad för den fina presenten (jättetjusiga snapsglas från Glasriket i småland ihop med brännvinskryddor och en liten starter-flaska). Hade bara tänkte titta förbi på en kopp kaffe, men helt plötsligt hade 4 timmar gått! Det är det längsta Heinz varit hemma själv, så då fick jag lite bråttom tillbaka.... Jag har ju inga grannar som kan skvallra (de är på gotland över jul och nyår), men det var tyst och stilla när jag kom hem i alla fall, så förhoppningsvis har det gått bra! Axa fick följa med till Anders eftersom jag ville passa på att träna Heinz i att vara själv, men jag hade ju tänkt att det skulle landa på ca 2 timmars frånvaro....


Heinz lever ett hårt liv även ur andra aspekter... Inte nog med att han blir negligerad av matte som är borta timmavis på sociala äventyr - inatt lyckade han välta ut två (2!) blomkrukor över sig själv när han låg i sin korg! Jag vaknade mitt i natten av ett brak! Antagligen har han bäddat omkring och sedan slängt sig ner med en duns och stött i väggen så pass att blomkrukorna tippade över.... *s*

Inga kommentarer: