fredag 14 december 2007

På återbesök i Rättvik!


Anlände till Rättvik igår på lucia och till skillnad från Uppsala så var det snötäckt överallt! Kallt var det också! Huva! Men vackert.... Spana in bilderna!







Axa får ju inte göra något men Heinz fick träffa Lillis jycke Eia och de gillade varandra från första stund!

Fullt ös i snön! Eller var det bara för att hålla värmen? Heinz har ju ingen värstingpäls precis.... Han kanske vill låna lite av Eia?


Bra att de fick leka ordentligt - Heinz sov som en stock hela bilresan hem igen på fredagen!!!

Jag och Lillis gick ut för att ta en pizza på torsdagkvällen och vi bägge två tyckte våra pizzor smakade illa! Hur 17 kan man misslyckas med pizza? Det smakade så konstigt att vi faktiskt klagade och fick byta maträtt....! Men vi blev inte magsjuka i alla fall! Dagen därpå åt jag lunch med min arbetskollega som är stationerad i Rättvik och vi gick till Bowlinghallen och åt - fantastiskt gott! Så om någon ska till Rättvik så rekommenderar jag verkligen att luncha på det stället.... 75 kr för dagens lunch och förutom det klassiska med mat, dryck, kaffe, sallad och bröd så fick man även efterrätt! Fräscha lokaler och trevlig personal! Inte konstigt att det var gott om lunchgäster.... Nu har jag fryst "som en hund" i två dagar så nu ska jag lägga mig i ett varmt bad och njuta av att det är fredagkväll!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen hem!
Och tack för de vackra bilderna!:-)