måndag 31 december 2007

Det finns tillfällen....

.... då jag inte är så förtjust i Heinz..... JA, mamma! Jag VET att han bara är en hund och följaktligen kan man inte begära något av honom..... Men just nu är ett sådant tillfälle....

Kom in efter att ha rastat hundarna sista svängen och börjar göra iordning mig för att gå och lägga mig när jag hör mystiska knastrande och smaskande ljud.... Ser att Heinz ligger inne i sovrummet i min säng och tuggar på något. Jag tänker inte så värst mycket på det eftersom jag har ben och hundleksaker spridda över halva huset, men det är ändå något med hans uppsyn som säger mig att nu har han nog fått tag på något som inte är hans leksak! Luttrad hundägare som man är, så tänker jag att han fått för sig att gnaga på något han inte får - kan det vara en penna? En sko? En bok? Bäst att gå in och ta det ifrån honom i alla fall! Jag noterar när jag kommer fram till sängen att han verkar ha drägglat och smetat massor, för halva täcket är fullt i fläckar..... Sagt och gjort - upp med truten på han och in med näven! Fiskar runt nere i svalget på honom och får tag på något mjukt som jag drar ut..... Och ut ur gapet på det lilla äcklet kommer ett slemmigt, hårigt, ruttet, maskangripet muslik! Eller delar av ett muslik, ska jag väl säga! Och stanken var obeskrivligt!

Så där står man med händerna fulla i smörjan..... Bara att göra sig av med liket och skura nävarna och byta sängkläder och vädra ur sovrummet..... BLÄ! Detta var nästan lika äckligt som den gången jag hittade en mus i en musfälla och musen hade legat så länge att den börjat bli ett med golvet (jag fick skrapa bort musliket med kniv från golvträt....).

ÄCKEL-HEINZ!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så går det när man snålar med maten till djuren....