lördag 8 december 2007

Axa opererad

Igår blev Axa opererad i bogleden. Nu är det strikt vila i 3 veckor och rastningsrundorna ska bara vara max 5 min långa.... Kul? Inte speciellt tycker Axa. Dessutom ska hon inte gå i trappor och jag bor ju en trappa upp.... Så nu får hon bara gå ut 3 ggr per dag på 5 minuter vardera! Och det värsta av allt är att jag måste bära henne i trappen.... Har satt på henne en sele så at hon får till hälften gå till hälften bli buren - för det är alldeles för jobbigt attt bära henne....

Idag har Heinz varit ute och spårat med Lyra. Det gick jättebra! Han fick gå två spår med två föremål i varje och det gick "som en smäck". Däremellan fick de busa runt en stund, så han såg ut som en lerhög när han kom hem!

Krokus har också varit ut på äventyr för han fick åka och bli vaccinerad idag! Första sprutan minsann.... Om 3 veckor ska han ha nästa spruta.

Själv har jag hållit lektion två dagar på raken ute på skolan - det var kul! Gick riktigt bra, faktiskt! Fast jag hade ett ämne som kanske inte var det roligaste - inre omsättning (dvs hur protein, fett och kolhydrater bryts ned i kroppen).

1 kommentar:

Anonym sa...

Fullt ös, Hedenhös!!
Som vanligt m a o....
Hoppas nu att Axa blir bra efter alla mödor!

Kul att du hållit lektioner! Blir det fler eller var det bara dessa två...?