onsdag 26 december 2007

Hundvakt åt Lyra

Idag var jag hundvakt åt Lyra då matte Emilia skulle åka snowboard i Romme.
Heinz blev överlycklig att få busa en hel dag med polaren!

Och mycket bus blev det! Lyra kom hit vid halv åtta på morgonen och då var det kolsvart ute, men så fort det började ljusna lite så hivade jag ut dem - då orkade jag inte ha dem inne längre!

Var själv ute med dem hela förmiddagen och passade på att jobba i trädgården. Började kapa grenar på häcken (som tycks växa fortare för varje år som går) och kapade en del på några äppelträd också. Heinz ser mest ut (ovan) att vilja kapa huvudet av Lyra?


Efter att ha varit ute hela förmiddagen så såg hundarna ut som två lergubbar, så jag fick ta in dem via källaren och spola av dem!


Mys, mys med en gammal strumpa.... Axa fick inte vara med och umgås - hennes bogled skulle aldrig palla för det! Så hon fick mest stå och bliga surt från ett annat rum...


Heinz och Lyra höll dock igång utan Axa (eller kanske just därför...)

Några utomhusbilder...

Lyra växer för varje gång jag ser henne... Heinz däremot växte mycket tidigare, men på sistone tycker jag inte att det hänt någonting! Fast lika glad för det är jag - jag vill helst inte ha en "mastodont-hund"!

Krokus och Lyra kom väl överens... Lite för väl, i mitt tycke! Jag tycker nog Krokus är lite väl orädd.... Det är ju faktiskt bra om han inte knallar fram till varenda hund han möter när han blir utekatt framöver..... Lyra var han inte ett smack rädd för....

Efter att ha busat i många timmar så måste man ju sova en stund.... Och vad är väl bättre än att dela säng med kompisen? Varmt och mysigt....

Inga kommentarer: