lördag 23 september 2006

Västerås

Idag var jag inhyrd av KRAV för att prata om just KRAV och ekologiskt i största allmänhet på Bondens Marknad i Västerås. Blev en rätt så lång dag... Drog hemifrån vid 7 på morgonen och var inte hemma igen förrän vid 5-rycket på eftermiddagen. Men kul var det! Jag bjöd folk på (KRAV-märkta, givetvis) pepparkakor och bondkakor. Bondkakorna gick åt som "smör i solsken"! Antagligen för att det var just "Bondens Marknad" och att torget vi stod på hette just "Bondtorget"... ;-) Ovan ser ni mitt käcka bord med alla broschyrer som jag roade mig med att dela ut till intresserade. Generellt var alla som kom fram positiva och glada och vissa hade många och relevanta frågor att föra diskussioner kring. Om det nu var någon som inte gillade ekologiskt så kom de inte fram till mig för att debattera..... Det var ju i och för sig synd, i så fall.


Passade på att ta ett kort på Svartån när den ringlar sig genom staden.... Tyckte det var väldigt fint! Påminner lite om Uppsala och fyrisån.


Så här fina uteplatser har vissa Västeråsare. ...


Även änderna tycks uppskatta Svartån (och alla flanörer som jag såg mata dem med bröd...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Och tur med vädret!:-)
Va kul det låter! Undrar vad de pratade om som kom fram till dig...?
Västerås verkar lite småtrevligt....har faktiskt aldrig varit inne i stan...man åker alltid förbi.