måndag 4 september 2006

Mycket träning blev det!

Drog till brukshundklubben efter jobbet och körde igenom elitlydnaden. Tänkte att jag skulle köra hela programmet innan Axa fick någon belöning - det var ett tag sedan jag tränade så och där kanske svaret till att hon inte hållit ett helt program igenom, ligger? Men så lätt ska det inte gå! Hon gick givetvis hur bra som helst utan belöning! Tog rätt dirigeringsapport, sprang rätt ut till rutan, tog rätt vittringspinne.... Hon slog inte ens i hoppet när jag körde metallapporteringen!

Efter brukshundklubben så åkte jag ut til stallet och tog in Castell. Medan han fick mumsa på sin mat så körde jag ett uppletande med Axa. Hon var lite skum för hon "fastnade" på ca 40 meter och hade svårt att ta sig ut längre! Och att inte nå fullt djup är inget som jag tidigare har behövt bekymra mig över, så att säga.... Men nu hade hon svårt med djupet trots en kraftig retning! Skumt. Men letade som en duracell-kanin gjorde hon! Och hon tog sig ju ut till slut....

Men hon skulle inte tro att det var över för det! Efteråt utnyttjade jag den långa raksträckan som finns där för att träna på framåtsändandet. Axa gick ju så bra på söket i helgen att jag känner att jag måste damma av lite "bruks-lydnad" och ta mig ut på någon tävling snart!

Castell fick också jobba ordentligt idag då jag körde ett dressyrpass ute på stubbåkern. det var ett rätt så tungt underlag så han fick jobba rätt rejält bara genom det....

Nu är jag själv rätt seg.... Men duschen hägrar innan det är dax att nanna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter som om du triplat din arbetsdag! Att du bara hinner! Och orkar....men du är ju ung....ända tills på söndag!:-)

Men hur många ggr måste du lägga in dagens blogg för att vi läsare ska fatta:-))))) Lite onödigt antal av samma text den här gången va....