torsdag 24 augusti 2006

Stallet

Har varit i stallet två kvällar på raken. Stackars Uffe, men ikväll ska vi umgås! Axa har varit med mig på kvällarna och igår så var hon med Uffe ut och letade svamp i ett par timmar, så hon är nog rätt nöjd... :-) På tal om hundar så kom det en lösspringande jack russel efter oss häromdagen. Ingen ägare syntes till. Tur att man har hyfsad lydnad på sin bitchiga hund så jag sade åt Axa att hon skulle vara snäll och stå still tills jag fångat hunden. Det syntes ju på långt håll att det var en glad "liten skit" och eftersom jag befann mig ute längs Ärentunavägen så kom det en hel del bilar farandes i 70-80-90 knyck så jag kände att jag måste få fatt på den innan den blev överkörd. Det visade sig att den smitit från en gård i närheten - ägaren blev sååå glad när jag kom tillbaka med den lilla krabaten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmm....hur visste du vart den hörde hemma....?
Tur iaf att det gick bra!

Jenny sa...

Jag knackade dörr på de gårdar som var i närheten.