tisdag 11 juli 2006

*stolt*

Har haft i bakhuvudet ett tag att jag skulle behöva en bänk eller liknande att ha som avlastningsyta i hallen. Igår gick jag ut på ikeas hemsida och började titta på vad som fanns att köpa. Bäst jag satt där och tittade så tänkte jag att det kan väl inte vara så himla svårt att snickra ihop en själv??? Sagt och gjort! Jag ritade en skiss och gick ut i uthuset och rotade runt bland de plankor som låg där och sedan snickrade jag ihop det hela nere i källaren! Ok, det blev väl inte världens snyggaste bänk - om man synar den i sömmarna så är det en del skavanker - men med tanke på att jag "svängde ihop" den på en kväll med vad jag hittade hemma, så är resultatet faktiskt kanon! Tycker jag själv, i alla fall! Beskåda min skapelse... :

Hmmmm... Den ser sned ut, som om den vore lägre i ena sidan, men den är faktiskt helt plan. Måste vara något med kameravinkeln... :-D


Det enda jag inte är helt nöjd med är fötterna... Tycker de ser lite "kantiga" ut.... Men jag behöver lite yta för att få det stabilt. Det kanske blir snyggare om jag kapar ner dem en smula, bara? Eller rundar dem lite i kanterna? Eller gör dem 8-kantiga? *klurar* Eller så är jag lat och skiter i dem, helt enkelt! :-D


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, kära nån!:-))
Släktgenerna finns där....