torsdag 20 juli 2006

Lång dag

Körde kontroller från 7 till 17. Var riktigt trevligt idag... Var bl.a ut till Arnö och för att ta sig dit fick jag åka färja! Sedan hade jag ca 20 minuters väntetid på färjan tillbaka och då passade jag på att ta Axa med mig och titta på den fornborg som fanns där.

På vägen hem passerade vi stället där de har lamor (alpackor) och nu hade de fått tillökning i hagen! En ljuvligt söt liten kalv (kid? lamm? föl?) låg i hagen och solade sig! Tog givetvis kort...


Efter hemskomsten så var det bara att utfodra hunden, katten och sig själv och sedan bar det av ut i sökskogen! Axa tyckte det var roligt - det var ju ett tag sedan vi körde sök. .... Så nu har jag precis kommit hem. Är ruggigt trött! Dax att krypa till kojs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilka dagspass du har!!?
Men trevliga verkar de också:-)
Och jag är helt förundrad över alla 'konstiga' djur du hittar i skogarna däromkring!
Å så söt sen!!

Anonym sa...

hei!jeg er vel en av de nyfikne:-)som kom til din blogg.Ville egentlig bare si at det var en koselig(som vi sier på norsk)blogg.Mysig sier vel dere.Fint å se dyr og bilder av landskap mm. Mvh Maj fra nord-norge