lördag 8 juli 2006

Åskat idag

Igår jobbade jag hela dagen och sedan bar det ut till stallet för att ha ridlektion på Castell. Det gick inte så bra för det var så himla varmt och kvavt! Svetten låg kvar som en hinna på mig och inget dunstade bort... Slutade med att jag började blir iktigt illamåendeoch fick bryta lektionen tidigare! Jag var tvungen att sätta mig ner på det kalla (i jämförelse) stallgolvet och dricka vatten ett bra tag innan jag blev människa igen...

Idag var det perfekt väder! Det var sol på förmiddagen så jag åt frukost ute och låg sedan och solade och läste en bok. Sedan blev det rejält med regn och åska, vilket behövdes för att rensa luften men det fick också lite energi i mig! Så jag orkade ta tag i att diska och dammsuga etc. Hade solen fortsatt att skina så hade jag nog inte orkat bry mig, men nu är det skönt att det blivit gjort!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm.....så där dålig blev du förut en gång också?! Ta det lite lugnt!!
Ingen åska här....ännu.