onsdag 12 juli 2006

Skumma figurer i de uppländska skogarna!

Var ute och åkte och tittade på diverse åkrar strax nordväst om Uppsala. Jag hade farit hit och dit på små skogsvägar och traktorstigar och var på väg hem när jag får syn på en gubbe en bit fram på grusvägen jag befann mig på. Han stod stilla med några kassar nere vid fötterna och först trodde jag att han var ute och plockade svamp eller nå´t. Sedan såg jag att han stod och siktade ut i skogen, sedan upp i luften, längs med vägen och ut i skogen igen. En jägare, tänkte jag då, men sedan insåg jag att då borde han ha haft gevär och den här personen hade en pistol. Därefter upptäckte han min bil och höll på att hoppa så högt att han tappade nästan pistolen och fick jättebråttom att få ned den i byxlinningen under skjortan! Sedan lyfte han upp sina pappkassar och började knalla iväg längs grusvägen åt andra hållet. Jag visste ju att det inte fanns så många hus åt det hållet han var på väg så jag ringde upp lantbrukaren (vars åkrar jag tittade på) och undrade om det bodde någon med det signalementet där och det kände han inte alls till. Så då ringde jag Uppsalapolisen och berättade vad jag sett och var jag hade sett det. De skickade ut en polisbil som körde runt lite där på skogsvägarna, men jag vet inte om de fick syn på gubben eller inte. Eller, i så fall, om det var en äkta pistol han hade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nackhåren reser sig...*brrr*

Det är mycket trevligare när du träffar glada grisar än gubbar med pistol(-:
Vilka sjuka typer som rör sig "därute"....

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.