söndag 4 januari 2015

Skogspromenad och nyårsfirande nummer 2!

Igår var jag ut med hundarna en rejäl promenad i skogen igen. Nu var snön helt borta, men då det var lite fruset i backen (dvs ingen lera!) och solen sken, så var det en perfekt dag i alla fall!

Knallade runt i ett par timmar, såg inte en själ, och mådde prima!

Till och med kalhygget var vackert! :-)

Kom till ett redigt krondike som jag inte höll på att ta mig över, men sedan hittade jag den här bron..... Det var med andan i halsen, men den höll! Både för mig och Heinz!

Kom hem strax efter lunchtid och då dök Mia upp. Mia och jag brukar ju alltid fira nyår ihop, men i år blev det int5e så.... Så hon kom upp igår istället och så hade vi ett extra "nyårsfirande" och då är det klart det passar bra med hummer igen! :-)

Uffe och Ally hade mycket att prata om framåt småtimmarna..... ;-)

Barbro spanade på hönsen och hönsen spanade på Barbro!

Heinz annekterade Mias säng direkt och vägrade flytta på sig! Han sov tydligen hela natten där, så Mia fick tränga ihop sig i ena hörnet på madrassen.... Typiskt Hjälpsamma Heinz - vill ju inte att gästerna ska sova ensamma och bli mörkrädda! Hetzer försöker bara få alla att ta av henne trosorna.... Men se det går icke! Bloddrypande löptikar måste alltid ha trosskydd på sig inomhus!
 
Katterna blev jättesura för de fick sova instängda i kattrummet! Men jag ville faktiskt inte att de skulle bli terrier-mat, så så fick det bli! Och när de sedan väl blev utsläppta dag 2, så belönades de med en spruta i nacken! De tycker inte alls att nyårsfirande är roligt.... Men nu är de vaccinerade för ett helt år till! :-D

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Skönt med skogspromenad! <3