torsdag 1 januari 2015

Nyårsafton

Började dagen med en långpromenad - hundarna är fulla av förväntan!
 

Solen sken och det var en jättehärlig dag i skogen!

Runt nollan så bitvis hade snön töat bort - känns nästan somrigt att titta på denna bild med blå himmel och grön krona....

Men nog var det vinter allt!

Underbart vinterväder!

Som sagt!

Var ute i strax över 3 timmar....
 

Hundarna for runt som popcorn! Bra det, då jag ville ha dem lagom trötta till nyårskvällen!

Bitvis var det mycket snö, fast det droppade från träden!

Hittade en stig som jag tror att inte särskilt många går på.... I alla fall hade ingen gått just här sedan det kommit snö! Fanns varken nya eller gamla spår....

En sådan promenad passar förstås mig jättebra! :-)

På tal om spår så såg jag en del djurspår, bl a utter! :-)

Men det får nog ett eget inlägg..... Här är det Heinz som kommer för att kolla vad matte håller på med (kryper på alla fyra och tar kort på djurspår är svaret).

Sista sträckan tillbaka till bilen för att åka hem och börja matfrosseriet! Ägghalvor, lax, hasselbackspotatis, champagne, glass, vaniljkaka etc etc

När mörkret lagt sig så byggde jag ett hjärta av marshaller!

Ett hjärta som brinner för de som saknas oss ikväll (vilka får symboliseras av de två gravljusen i mitten av hjärtat).

Så skönt att ha hundar som trötta och nöjda totalt ignorerar allt som smäller utomhus.....

Hetzer firar att det är nyår genom att börja löpa...... Trosor på!
 
 

Inga kommentarer: