måndag 2 juni 2014

På sistone...


En tidig morgon när jag klev upp lekte ett rådjur med sitt lilla kid ute på våran gräsmatta! De var så söta! Jag gick för att hämta kameran, men då slutade de nästan på en gång.... :-( Och min kamera är så långsam med att ställa in skärpan.... :-( Men det var kul att se dem i alla fall - även om filmen blev kass!
På lördagen var det dags för räddningshundsträning igen. Den här gången kunde vi inte ta bilarna ända fram, utan vi fick släpa med oss våra pryttlar.... Skönt med en pirra ibland.....

Vi skapade ett basläger i en gammal fallfärdig barack - men vi var i alla fall under tak, för det var hemskt vad det regnade bitvis!

Hetzer markerar en lega i ösregn.

Men emellanåt var det uppehåll....


Hetzer skallmarkerar en djup lega.

Hemma har fågelungarna som bor i äppelträdet lämnat sitt bo och tagit sig ut på sina första flygturer.... Det går lite vingligt! :-)

Skönt att mellanlanda ibland och hämta andan en stund! ;-)

På söndagen kom först Susanne på besök och tog en fika i det fina vädret. Oj, vad jag trivs med att bo där jag bor och ha den uteplats jag har.... :-) Sedan åkte jag in till Uppsala med Heinz som åter skulle jobba som terapihund. Idag gick det framåt med stormsteg! Lilla 5-åriga flickan vågade klappa Heinz! Det var som att dra ur en propp, hon klappade säkert ett tiotal gånger..... Och så vågade hon mata honom med en osttub.... Och stå kvar bredvid mig när Heinz kom på inkallning...  Det är så skönt när det går framåt.

Här hemma drog kläckningen igång 1 dag för tidigt, men det gjorde ju inte så mycket. Så nu har vi 14 st söta kycklingar här hemma igen. Mer om dem kommer man kunna läsa på  Mina Gullefjun

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Så fina härliga bilder! :-)

Scottish Moments sa...

Vilka söta rådjur och fågelungar!
Har också stött på rådjur på morron promenad med hunden på sistonne men samma sak där, innan man hunnit få till kameran så har de studsat iväg :))