måndag 16 juni 2014

Danmark


Den 11-13 juni var jag på jobbresa till Danmark. Jag jobbade hela dagarna och det var representation på kvällen, så jag såg inte så mycket av Danmark. Men visst hade jag ett fint hotellrum..... ;-) Ovan är en bild på den förgyllda duschen!

 

Och minibaren var välfylld! Men eftersom det var fullt upp hela tiden tog jag endast en liten Coca cola.....
 

Mitt tjusiga hotellrum.... Här trivdes jag som fisken i vattnet! :-)


Representation...... Åt tills jag storknade! :-) Det tog en hel dag att bli hungrig igen efter att jag kommit hem!
 

Var bland annat ute och tittade på lite danska grisar.... Visst är man snygg på jobbet? ;-) Och jo, det finns en del danska suggor som får gå fria med tillgång till halm......
 

Danmark är vackert.... Även genom ett bilfönster!
 

Som sagt!
 

Mera Danmark!
 

Andra natten sov vi på hotell Vejlefjord! Det låg med en mycket vacker utsikt över Vejlefjorden.... Fick äta lunch i sol och värme med den här utsikten (och en kall Tuborg till maten - mums!).
 

Hotell Vejlefjord


Den här kvällen hann jag ta en kort promenad i omgivningarna....

De hade en stig man kunde gå som var proppad med fantastiska rhododendron-buskar! Buskar och buskar.... De såg mer ut som träd! Och även om vissa av buskarna hade blommat över, så var det ändå en hel del jättefina buskar (träd) kvar att beundra i sin blomsterprakt!
 

Stigen jag gick! Otroligt vacker! Måste varit spektakulär om jag hade varit där några veckor tidigare.... (med tanke på hur mycket blomblad som låg på backen).
 

Vejlefjorden.
 

Mera hav!
 

Stranden var bitvis full med skumma träkonstruktioner....
 

De har väl något syfte som någon med båt begriper.... :-)
 

En fyr hittade jag också! :-)
 

Men sedan fick jag bråttom tillbaka till hotellet.... Fin promenadväg tillbaka!
 

Gick delvis genom en bok-skog!
 

Hotellet i kvällsljus.

1 kommentar:

Skogsmor sa...

fantastiskt vackert!!!!