söndag 29 juli 2012

Jordekorrar (chipmunks)

De är helt orädda i varenda nationalpark jag har varit i! Överallt står det skyltar om att det är förbjudet att mata dem, men det måste ju ske i alla fall.... Det står också skyltar om att det är det vanligaste djuret att bita folk.....  I början tyckte jag de bara var gulliga, men de är ganska enerverande ibland. Vid ett tillfälle satt jag ner för att fika och hade två ekorrar som var på mig för att stjäla min mat. Den ena var bara en liten unge, men jag antar att den tog efter sin mamma när det kom till mattiggeri! Trots att jag slog ordentligt i backen med mina vandringskäppar alldeles framför nosen på dem så brydde de sig inte nämnvärt!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

När de blir så där orädda påminner de mer om råttor och det är det v-ä-r-s-t-a djur jag vet! *ryyyyyyyyys*