fredag 20 april 2012

Ajdå!

Kan konstatera att även fast jag tycker det går enerverande långsamt, så går det faktiskt framåt med Heinz ben! För ca 6 veckor sedan så började jag springa barmarksdrag med honom (dvs jag har ett hundförarbälte och han springer framför mig och drar mig i en sele). Jag började med en runda på ca 1,5 km och han blev redigt halt efteråt..... Igår joggade jag 4 km och han var iofs halt, men inte alls tillnärmelsevis lika mycket! Det går framåt!

Däremot undrar jag om det går bakåt för matte....? Tidigare sprang jag 8 km utan problem, men med en Heinz dragandes i en lina verkar påfrestningarna bli helt annorlunda.... Efter att ha sprungit dessa 4 km känner jag av mina knän! Ordentligt! Måste nog vila dem ett par dagar nu... :-( I alla fall från att springa med Heinz! Antar att det beror på att islagen blir så mycket hårdare när jag springer med hund kontra utan....  Fast jag försöker springa så "mjukt" som möjligt.  Och jag springer på grusvägar. Och jag har löpskor med jättemycket dämpning. Undrar om det finns något mer man kan göra? Någon som har något tips?

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Skaffa en liten vagn och låt Hasse dra dig i vagnen!