torsdag 9 februari 2012

Min blivande USA-resa!

Har nu bestämt mig, efter en del efterforskningar, och i Juli kommer jag att åka till USA! Utah (med omnejd) närmare bestämt.... Jag ska vara borta hela månaden och volontärarbeta på Best Friends Animal Society samt besöka nationalparkerna i närområdet.

The Best Friends Animal Sanctuary at Angel Canyon, at the heart of the Golden Circle of national parks in southern Utah, is home on any given day to about 2,000 dogs, cats, and other animals.

Jag kommer pröva att volontärarbeta med alla sorters djur (på Best Friends har de hundar, hästar, katter, grisar, kaniner, etc etc och även en viltrehabiliteringsavdelning) men det är förstås på hundavdelningen som jag kommer spendera mest tid - Dogtown, som den kallas.


Om Dogtown...



Om alla djur på Best Friends...

Utöver att volontärarbeta ska jag, som jag skrev ovan,  passa på att besöka en massa nationalparker.... Grand Canyon är väl den mest kända (så den lägger jag inte ut någon filmlänk till...), men det finns även massor med andra fina parker att vandra runt i, såsom:



Och...:


Att paddla kajak i Lake Powell är något jag ser fram emot...:







1 kommentar:

anita leander mellin sa...

Detta låter hur spännande som helst. Skulle också vilja....En så underbar idé.