torsdag 22 december 2011

Kall gröt är otippat gott! :-)

För ett par dagar sedan kom det ett riktigt snöoväder över Svista - man fick sätta på sig eskimåutstyrsel för att kunna gå ut med hunden!

De sade på nyheterna att det skulle slaska bort innan jul.... Det är fortfarande en möjlighet (2 dagar kvar till jul) men än så länge ligger i alla fall snön vit på backen!

Jag vete tusan vad kossor tycker om snö, men de här var i alla fall ute i snöovädret och gick medan de övriga polarna hade knallat in i lösdriften för att komma undan ovädret.

Det tog ett tag innan bilen var körduglig igen....

Jobbet bjöd på julbord i måndags. Det var trevligt även fast jag tyckte julbordet var bättre förra året.....

Det har sina fördelar att jobba på en koncern... ;-) Av chefen i Sverige fick vi en fin karaff med droppskydd och 4 tillhörande glas och av chefen i Holland fick vi en gigantisk chokladkaka som vägde 800 gram!

Heinz simtränar två gånger i veckan igen, nu när jag är tillbaka från Egypten.

Han gör sitt bästa för att se till att även jag blir blöt.....


Uffe har fixat med årets julskinka. Tyvärr var den ekologiska julskinkan slut, trots att vi tittade i flera butiker, men vi valde ekologiska ingredienser och sedan köpte vi oss en vildsvinsskinka istället.

Heinz är trött efter simträningen.... Trodde nästan inte det var sant - men det var det - han ligger verkligen på rygg och sover med en strumpa i munnen!

Ochså här ser Busan ut varje morgon..... Hon vill dela min frukost (åtminstone få lite ost av mackan).

Själv är jag svullen runt, och i, munnen.... Och har munnen full av plågsamma blåsor! Måste ha lyckats äta något jag inte tålde....  Det är smärtsamt både att äta och - i viss mån - prata... Roligare kan man ju ha det! Speciellt näs kylskåpet är fullt med choklad och julskinka.... :-( Men det går väl över.... Så småningom! Har upptäckt att kall gröt går att äta (nästan) smärtfritt!!!  Så liiite julkänsla kanska kan infinna sig!

Inga kommentarer: