söndag 18 december 2011

Har ägnat en stor del av dagen framför datorn...

Hittade bl.a en blogg som var jättetrevlig att läsa: http://jonnajinton.se/  Så fint skriven och med en massa fina bilder! Den ska jag nog följa framöver (fast jag lovat mig själv att minska på min dator-tid). Jonna skriver och fotograferar så att man nästan vill bo såsom hon - men eftersom jag (nästan) gjort det under en period, så känner jag mig rätt nöjd med att ha sisådär 25 plusgrader inne om vintrarna! :-)

Annat var det när jag flyttade ut till huset i Äskelunda (precis när jag kom till Uppsala). Då var det så kallt att jag hade is på insidan av rutorna... Felix låg (för första och enda gången i sitt liv) UNDER täcket och sov och på morgnarna fick jag sätta på honom koppel och dra honom ur sängen för han vägrade stiga upp....  Tur att Jonna har en hund med mycket mer päls.... *s* Man eldade och eldade i vedspisen i köket under hela den vakna tiden på dygnet, men lik förbannat var det svinkallt direkt man vaknade på morgonen.... Och den lilla vedspisen värmde främst upp köket enbart, i vilket fall....

När jag flyttade hit till Svista så var det också vedeldning utan ack-tank som gällde. Men här var det i alla fall en riktig panna och skorsten så man eldade så att hela huset kändes som en bastu och ändå frös man som en jag-vet-inte-vad, när man vaknade på morgonen. Kan inte påstå att jag saknar den tiden.... Tacka vet jag jordvärme!!!

Blev förflyttad bak i tiden förra vintern då vi hade strömavbrott här hemma och jag trodde att jag skulle bli tvungen att hysa in mig hos någon som hade värme.... Men med hjälp av en fotogenvärmare så fick vi det raskt varmt och mysigt! :-)


Lilla gulle-Felix. Du är fortfarande saknad trots att det gått över 5 år....

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Ja, huga för den sortens kyla! *brrrr*
Men Felix har det bra här hos Skogsmor!