söndag 21 oktober 2007

Jä**a klantarsel!

Ibland är mina hundar de mest korkade klantskallar som existerar!

Jag var till Jula igår och köpte en halogen-strålkastare på stativ för att kunna flytta runt i trädgården till ställen jag behöver den på. Såsom ikväll, när jag hade tänkt träna med hundarna! Det är ju liksom lite mörkt härute på kvällarna...

Jag monterade ihop lampa och stativ och den lös så fint - precis som jag ville ha det! Ställde upp den så att den skulle lysa upp det ställe jag tänkt använda för kvällens träning och där fick den stå och lysa i ungefär 30 sekunder.... Sedan sprang Heinz rätt över lampan, som föll i backen och dog! 30 sekunder!!!! Fasen vad less jag blir... Allt som inte står fastgjutet med betongfundament springer de rakt igenom och det som har betongfundament försöker de springa rätt igenom....

Hoppas det räcker med att jag byter ut själva lampan, så att det inte är något annat som gått paj... Blir ingen träning ikväll.... Korkskallar! Och korkskalliga mig som trodde jag kom på en bra idé - borde förstått att jag måste skydda lampan genom att ha den på andra sidan stängslet (allra minst)!!! För, som sagt, finns det något som kan gå sönder - ja då har mina hundar sönder det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såja, såja....ta det lugnt! Hoppas Heinz klarade sig!?

Anonym sa...

Hej!
Jag läste så fort så jag trodde först att det var Heinz som dog!!! Skönt att det bara var lampskrället.

Förresten så är du utmanad! Gå in på Kashis sida och läs reglerna.
Mvh Towe