måndag 8 oktober 2007

Hundpromenad

Var in till stan och handlade och passade på att gå en promix med Heinz i Svartbäcken. Det var ett tag sedan jag gick en promenad på stan och det märks att han mognat sedan sist. Det är ju fortfarande mycket intryck för en lantis, men han var ändå riktigt "cool" och klarade möten med både joggare, barnvagnar, hundar etc på et bra sätt. Den enda gången han hetsade upp sig lite var när vi mötte en hund som hängde i kopplet och skällde på oss men det kan man ju ha förståelse för.... Sedan fick han sitta en stund själv i bilen när jag gick en promenad med Axa separat. Hon ska ju gå mycket kortare och dessutom har hon så mycket uppdämd energi just nu, så jag kände att jag ville ta dem en i taget....

På vägen hem hände en ovanlig sak.... Det är ju i princip bara en enda lång raksträcka med 90 som hastighetsgräns ut till mig, förutom på ett enda ställe där det är 70 under en mycket kort period. Idag var det allra första gången som jag legat bakom en långtradare som faktiskt saktade ner till 70 (utan att vara tvingad av framförvarande bilister)!! Jag blev alldeles paff.... Tittade mig omkring, men jag såg ingen polis med laser någonstans så det var nog så att denne lastbilschaffis faktiskt höll hastighetsgränserna för att han ville det! Det var ju en trevlig och, på denna vägsträcka, ovanlig upplevelse!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gör vågen för schyssta chaufförer! ~~~~~~~~~~