tisdag 26 juni 2007

Fin dag idag!

Stannade till i Finsta och fyllde i två kontrollrapporter samt tog en rastningsvända ut i skogen. Vet om ett parti med mycket sten och bröte som Axa hade lite problem med när jag körde sök där för många år sedan, så då passade jag på att gå dit och träna Heinz i att kravla omkring bland stenar och mossa.

När det var dags för en lunchrast "sprang jag på" den här lilla sjön alldeles vid vägkanten och stannade direkt. Axa rusade ner till vattnet, men Heinz tog det lite varligare och övervakade styvmorsan på säkert avstånd....

Sakta men säkert kommer man dock närmare vattnet.... Det var ju så varmt idag... *s*


Lite misstänksamt är det ju.... Det här med vatten!

Bäst att följa Axa "hack i häl" eller rättare sagt "nos i svans"!

Men till slut simmade han faktiskt några simtag alldeles på egen hand!

På hemvägen stannade vi till i Åkersberga där matte tog en glass och passade på att titta på alla fina båtar i solskenet...

Heinz ville uppenbarligen också ha en glass!

På eftermiddagen fick han träffa Minis (eurasiervalp) som han hade en mysstund i gräset med....

Men man kan ju inte ta det lugnt hela tiden......

Tog en kopp kaffe hemma hos Jessika och fick äta nybakta bullar (supergoda!) blev riktigt inspirerad så jag lovade Jessika att hon skulle minsann få nybakat nästa gång hon kommer till Uppsala (så nu får jag väl uppsöka ett konditori...*fniss*). Idun och Eistla gillar Heinz skarpt och det verkar vara ganska ömsesidigt!
Heinz, Idun och Eistla











1 kommentar:

Anonym sa...

Å, vilka härliga bilder - som vanligt!:-)
Du har ett bra jobb du.....