lördag 23 september 2006

Skövde

Var, som sagt, på konferens med jobbet i tre dagar i början av veckan. Vi höll till utanför Skövde på Knistads herrgård. Mycket vackert ställe, som synes ovan!


Här har jag tagit ett kort från övre våningen i herrgården. Vi hade vårt avdelningsmöte sista dagen inne i själva herrgården. De övriga dagarna var vi i flygeln som synes till vänster i bild.


Vackra omgivningar var det också! Mycket alléer, gräsmatteytor (golfbana) och även åkrar... Det enda som fattades (enligt mig) var en liten sjö - en vattenspegel skulle verkligen vara grädde på moset.


Inne i herrgården hade de handmålade, gamla tapeter....


En sådan här hall skulle jag också vilja ha!!! *dreglar* Men om jag finge ha en sådan så vore jag mycket glad för "pigavdrag" - tänk er städa här själv..... Speciellt när man har hund!


Under ett av borden utomhus så hade en (korkad?) har-mamma gömt sin lilla unge. Jag höll nästan på att sparka på den när jag satte mig till bords! Turligt nog så upptäckte jag den och tog ett snabbt kort innan jag förpassade mig till ett annat bord....


1 kommentar:

Anonym sa...

Så trevligt det ser ut! Och vilken pytteharunge! Voi, voi:-)