lördag 30 september 2006

Skit!

Har precis ringt och ställt in helgens tävlingar.... Jag var så himla sugen på att komma ut och tävla och Axa har gått som spjutet sista veckan, men nu är hon som sagt halt.... Var ut med henne imorse och hon markerar tydligt på höger bak. Det märks att det besvärar henne eftersom hon är väldigt lugn.... Hon galopperar inte omkring utan går i en mycket sansad trav. Hon far inte runt "som ett popcorn" och intresserar sig för allt omkring henne, utan lufsar fram och snusar lite på luktfläckar. Inomhus ligger hon kvar i soffan fast jag går omkring i huset. Hon som annars studsar upp och springer antingen till köket eller till ytterdörren så fort jag reser på mig.

Jag ska försöka få en kiropraktortid så fort det är möjligt. Så JÄVLA typiskt att det kommer nu när hon varit fräsch ända sedan april!!! På torsdag och fredag har vi dessutom kommit med på en kurs som jag jättegärna vill gå...... Lydnadskurs för Kenth och Nina Svartberg. Visst, jag kommer ju gå ändå - men det vore ju rolligare om man kunde köra hund ordentligt och inte bara stå och titta på....

Det är deppigt värre just nu. :-(

Inga kommentarer: