lördag 23 september 2006

Kan ju tillägga....

Att det var Castell som fick ett lindrigt kolikanfall i torsdags. Han bajsade och pruttade som han skulle ;-) Och tarmljuden hördes tydligt och han hade ingen nämnvärd puls, men ändå signalerade han att han hade ont i magen. Promenerade runt med honom i ett par timmar (medan Axa mockade ridhuset på hästskit....*suck*) och sedan verkade han bli bra. Han som har stallet gick ner och tittade till honom det sista han gjorde på kvällen och det var tydligen lugnt....

Till historien hör att jag gav Castell paraffinolja utblandat i betfor, vilket han gladeligen slörpade i sig. När jag sedan gick iväg så passade Axa på att rensa det sista i hinken! Klockan 6 på morgonen dagen därpå så hade jag en hund som gick med benen i kors och himlade med ögonen! Det var knappt hon hann ut innan hon sket! Och sedan var hon inne en stund..... Och så var det dags igen! Och igen! *asg* Så paraffinoljan satte fart även på hennes mage! Och gissa att "hunger-hunden Axa" var värre än vanligt på kvällen efter det....! Hon stod formligen och SKREK efter mat i köket, trots att hon fått t o m dubbla ransonen mot vad jag brukar ge henne.... *s* Det var faktiskt riktigt jobbigt.... Extra hundkex fick hon också. Tack och lov så har det planat ut nu, så att hon är sitt vanliga glupska jag idag (och inte fullständigt hysterisk - bara lite lagom...).

1 kommentar:

Anonym sa...

ojojoj!!!!:-)))))))))))))
*skrattar så tårarna rinner*