fredag 23 juni 2006

Vad paff jag blev!

Jag var ute och körde på några småvägar på vischan mellan Uppsala och Enköping och tittade på havre- och höstveteåkrar när jag ser en hage på min högra sida. Jag tänkte inget särskilt på det eftersom det vimlade av kor, får och hästar i trakten, men så tyckte jag att de djur jag såg i ögonvrån såg så konstiga ut att jag var tvungen att titta till ordentligt - och då var det ett par lamor (alpackor?) som gick där! Den ena var jättenyfiken på mig och kom hela vägen fram till staketet medan polarna höll sig lite på avstånd. Kul att se dom var det i alla fall! Och högst oväntat!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj. Vad häftigt. Det är väl ganska ovanligt här...
Trevlig midsommar!

Anonym sa...

Vilken grej - att plötsligt få se några lamor i en svensk hage!!:-)
Kul att du visar bilder!