onsdag 28 juni 2006

Trött...

...är jag! Försöker gå och lägga mig i tid, men det funkar inte så bra....

Igår var jag iväg på fältvandring på en gård utanför Knivsta. Vi tittade på vall, ärtor och höstvete och Gösta Roempke (ekologisk växtodlingsrådgivare) pratade och berättade om vad vi såg och lite allmänt om sorter, grödor, odlingsteknink och ogräs. Intressant! Det pratades även lite om köttdjursproduktionen på gården och - givetvis- om gödsel och foder.

Jag åkte dit tillsammans med en tjej från jobbet och när jag väl var där på gården så sprang jag på lite bönder som jag kände igen sedan tidigare, så det blev ju lite prat. Kom i vilket fall som helst hem ganska sent.... Och sedan klev jag upp vid 6 imorse och har varit ute och kört kontroll hela dagen. Katarina (sm även var med i går) var med mig för att lära sig mer om kontrollen och vad vi kontrollanter gör - annars jobbar hon ju bara inne på kontoret. Kul med lite sällskap i bilen.

Inga kommentarer: