onsdag 14 juni 2006

Irriterande

Något miffo vräker ur sig på DNs läsarsida att ridsport är bara för rika (oj, vad rik jag känner mig...) och att ridsporten står inför framtida problem till skillnad från fotbollen vars intresse är i ständigt tilltagande (och det är inte ridsportens...?) och att dressyr innebär onaturliga rörelser för hästen (HUPP!).

Kunde inte låta bli att skriva ett svar - får väl se om det publiceras.... Det publiceras här om inte annat:

"
Bara i Sverige har en miljon människor regelbundet med hästar att göra och ridning utövas av ca 500 000 personer varje vecka – tror Leif O att alla dessa är rika krösusar? Det är bara att besöka närmsta ridskola för att få den teorin avskriven…. Ridsporten ökar stadigt år för år och hästnäringen i landet omsätter miljoner, så det är inte bara fotbollsintresset som är tilltagande. Själv är jag varken rik eller tillhör någon ”tävlande elit” men jag vill ändå få se mer ridsport på tv! Och jag tror inte att ”vi hästmänniskor” prompt vill få tv-tid på bekostnad av fotbollens tid (om det nu är det Leif O är så orolig över) utan vi vill bara få mer tv-tid – punkt slut!

Vad dressyr anbelangar så vet nog de flesta som haft lite med hästar att göra att de är fullständigt kapabla att alldeles naturligt ”skutta omkring sidledes hit och dit”.
"

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe.....buss på bara!:_)