torsdag 11 maj 2006

Snopet!

Jag och Axa hade vår årsdebut i lydnadstävlandet igår på Uppsala BK. Jag tyckte Axa skötte sig bra - att vi skötte oss bra! Bl.a. fick vi full pott på "apportering med dirigering" dvs 10 poäng.

Allt rullade på tills det var dags för vittringsapporteringen.... Ett moment jag aldrig har upplevt som ett problem tidigare.... Axa springer ut, nosar över pinnarna, tar upp (rätt) pinne, börjar springa tillbaka till mig. Så långt är allt väl! Sedan tvärnitar hon, spottar ut pinnen, går tillbaka till de andra pinnarna, ser allmänt förvirrad ut och sätter sig slutligen och pissar mitt ibland pinnarna! Sedan vill hon ju inte vara kvar där ("Det är ju äckligt här, matte! Någon har kissat...") och jag får dra i med ett dubbelkommando varvid hon hugger första bästa pinne (fel) och tänker ta in den. Jag säger åt henne att skärpa sig, varvid hon kommer på att detta var ju faktiskt ett moment där man ska använda näsan, så då nosar hon reda på rätt pinne (den hon tog först...), galopperar in till mig och spottar glatt ut pinnen på mina fötter! Jag måste ha sett ut som en fågelholk.... Jag bara gapade! I och med detta så fick vi noll poäng på det momentet och sedan fick vi 40 minuspoäng för att hon kissade på plan, så allt som allt så förlorade vi 70 poäng på det momentet....

Jahapp.... Bara ta nya tag! (*suck*) Man upphör aldrig med att bli förvånad....

1 kommentar:

Anonym sa...

Antagligen var Axa´s ena hjärncell på semester och den andra kunde bara tänka - "jag är kissnödig, jag är kissnödig!!!"

Hon är så gullig, Axa!:-))))