söndag 21 oktober 2012

Jobbresa till Orsa med omnejd.

Startade hemifrån klockan 6 på morgonen med siktet inställt på Dalarna och Orsa. Det var mörkt till en början men efter ett tag började det ljusna och det visade sig bli ytterligare en grådassig, regnig och dimmig dag.... Men ibland är det vackert ändå.... Som på bilden ovan! :-)

Efter jobbet checkade jag in på Orsa Stadshotell och gick en sväng runt byn med Hetzer. Heinz fick stanna hemma eftersom husse bad så snällt.... ;-) Han tyckte det skulle vara så tråkigt att inte ha någon hund att klappa på. Det är ju så med katter att de är ju bara gosiga på sina egna villkor!

Orsa centrum med Stadshotellet till höger. Ser inte så spännande ut i regnet, men....men...

Hehehe, nu är man i Dalarna! Kurbits på toastolen i hotellrummet, minsann....! :-)

Det här staketet var jag bara tvungen att föreviga.... Det var fascinerande fullt i mögel!
 
Imorgon ska jag jobba i Orsa och Rättvik, förhoppningsvis hinna luncha med en kollega, träffa en kompis och komma hem i hyfsat vettig tid. Få se om det lyckas! :-)
 
Nä, nu ska jag jobba lite till och sedan ska jag och Hetzer njuta av att kunna gå ut en kvällspromenad med gatulyktor, ljus och asfalterade ytor! Det är ju minsann inte vardagsmat för oss! :-) Ska bli skönt att kunna se var man går utan pannlampa och komma in med en hund som inte ser ut som ett lermonster!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

jaså, du är på resande fot igen!
Hoppas allt går bra!
*kraaaam*