fredag 26 oktober 2012

Fredag kväll

Jahapp. Fredag eftermiddag. Gubben är på After Work. Själv har jag precis gått en promix med hundarna. Nu ska jag jobba ett par timmar till, har jag tänkt! Det är kul på jobbet nu, fast det är stressigt, men jag längtar till jul för då ska jag vara ledig har jag tänkt!

 Längtar efter att ha flytten avklarad och få pyssla runt på det nya stället. Längtar efter att gå en lång promenad med hundarna och sedan ha Macahan-maraton framför TV:n.... Japp, ni läste rätt! Jag är ju uppvuxen med Macahan när det var som störst i Sverige. Varje vecka satt man bänkad framför TV:n. Och nu när jag var i USA i somras så kändes det som att man var runt i alla de miljöer som man sett i TV-rutan. Ibland var det nästan så att man förväntade sig att Zeb skulle komma galopperandes förbi....

När jag sedan bodde hos Ann i Colorado så berättade hon att hon var med i en filmklubb. De träffades med jämna mellanrum hemma hos någon och tittade på TV. De brukade följa olika serier (antar att det är lagom långa avsnitt) och då berättade jag för henne om Macahans och hur jag tyckte att landskapet var likt vad jag sett i den serien. Vid ett tillfälle när vi åt på en restaurant så kom det in en man och Ann sade att "här kommer en riktig cowboy" så sade jag att det stämde ju inte alls, för så såg ju inte Zeb Macahan ut.... Så Ann bestämde sig för att föreslå för sin grupp att de skulle titta på Macahan och då bestämde jag mig för att jag skulle minsann göra detsamma! Jag sade det till Uffe som blev eld och lågor och han skaffade genast fram Macahan-boxen.... Så nu ska det bli Macahan-maraton till jul! :-D

Inga kommentarer: