fredag 12 oktober 2012

Hetzer träffar sin syster

Idag fick Hetzer träffa en av sina systrar - Black Bina (Hetzer heter Blue Bonnie). De kom jättebra överens. Inte minsta lilla syskongnabb! :-)
 










Bina
 
I veckan var jag nere i Stockholm på kurs tisdag och onsdag. Heinz klarar ju av sådana saker rätt bra, men Hetzer var - milt sagt - understimulerad när jag kom hem på onsdagkvällen. Så det spelade ingen roll att jag var trött, hungrig och hade huvudet fullt av intryck - det var bara att ta sig an det lilla monstret! Så först tvingade jag ut Uffe och så gav vi Hetzer en introduktion i momentet "budföring". Sedan fick Uffe gå och gömma sig i maskinhallen och halmladan så Hetzer fick göra lite sökövningar.
 
Bäst vi höll på började regnet ösa ned, varvid Uffe tyckte att han gjort vad som kunde begäras av honom... ;-) Hetzer och Heinz (som hittills inte fått göra något alls) tyckte att lite regn inte stoppade dem från att vara aktiva... Så då tog jag ner dem i källaren och så fick Hetzer pröva på uppletande av föremål för första gången.... Först fattade hon ingenting, men då skickade jag ut Heinz att hämta saken och då blev hon så sniken att sedan skulle hon minsann leta tills hon fann prylen själv!!! De gånger Heinz fick gå ut och leta fick Hetzer istället sitta still på sin plats och vänta på sin tur - det var också ett jobbigt moment, tyckte hon. I alla fall när Heinz hittat en pryl och skulle få belöning!
 
När regnet slutat åkte jag med dem till Bälinge och gick ett varv i joggingspåret. Det var MASSVIS med folk i spåret i onsdagskväll! Mötte hur många joggare, pensionärspar med vandringsstavar och hela skolklasser! Mycket bra träning på att "inte hälsa"....
 
På torsdagen fick Hetzer följa med på jobbet och bland annat promenerade vi en sväng i slottsparken vid Strömsholm på hemvägen... Och idag har hon alltså fått leka med sin syster. Imorgon är det premiär med att köra skogssök!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Ojojoj va det går undan! och stor har hon blivit och minst lika mycket bitch som Axa, verkar det...:-))))