måndag 27 februari 2012

Veterinärbesök

Heinz på Ultuna


Är nyss hemkommen från Ultuna. Beställde ju tid där för att undersöka Heinz mage. X antal blodprov togs och sedan ultraljudades hans mage, tarmar och inre organ. 

De hittade inget som indikerade något fel på mag-tarmpaketet och som kunde förklara hans kräkningar, däremot hittade de "en onormal förändring" på mjälten! Men va fasen???? Den har antagligen ingenting med kräkningarna att göra heller, men vad betyder den då?  De tog aspirat på förändringen och skickade till labbet så jag får väl svar inom närmsta dagarna..... Som om man inte hade nog med annat att vara nojjig över.... Suck..... Förhoppningsvis är det något helt ofarligt!

Men tillbaka till magen igen! Den här veterinären tyckte vi skulle försöka med ett hypoallergent foder utifall Heinz skulle vara överkänslig mot något. Jag vet inte om jag tror på att Heinz skulle vara allergisk, men jag har inget bättre att komma med så det fick väl bli så.... Nu har jag inhandlat en säck med Royal Canins hypoallergenic för det facila priset av 970 kr per säck..... Sedan tyckte veterinären att jag skulle sluta med andapsinet om en vecka och om han då börjar spy igen så ska vi tillbaka till Ultuna för att göra gastroskopi. Jag är ganska övertygad om att han kommer spy (eftersom jag inte tror han är allergisk), så jag bespetsar mig på att få åka tillbaka om ca 1 vecka.... Men, men - jag kan ju ha fel! Tiden får utvisa....

Håll tummarna för att blodprover och mjältprover är som det ska! (Jag kunde inte låta bli utan drog några skämt om att Heinz fått mjältbrand, men det var nog inte så bra för när de fick reda på att jag är husdjursagronom och jobbar gentemot lantbruksdjur så började de prata om att de faktiskt inte visste hur mjältbrand artar sig på hund och frågade mig om jag varit i Örebro på länge.... Hupp!)

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Mjälten kan man leva utan - ta bort den om tillfälle ges!
Men det är otroligt så mycket elände ni drabbas av.....*kram*

Anonym sa...

Upps, man får vara försiktig med sina uttalanden...håller tummar och tår!!!!
\Freddie