torsdag 23 februari 2012

Hänt sen sist...

Heinz korsband ska ju, enligt Jullinder, vara helt bra och leden är stabil.  Vi verkar dock ha en hel del rehab framför oss eftersom han fortfarande avlastar sitt ben och är mindre musklad i det. Halt blir han också vid minsta ansträngning. Tyvärr har han ju artros i knäleden också och det är väl den som spökar nu och inte själva korsbandet... :-(   Jag kastas mellan hopp och förtvivlan just nu. Är inte roligt, kan jag lova! Hans högra ben är dessutom dubbelt så tjockt som det vänstra och det är inte svullnad utan bindväv. Det skulle i så fall inte vara helt negativt för då kan det vara sammanväxningar som skapat hältan och dessa kan brytas upp. Känns som att det vore ett enklare bekymmer än artros? Men vad vet jag? Jag vet bara att jag inte vill ha en ny Axa...

Har varit med två tisdagar på raken och kört räddningssök. Det är faktiskt hysteriskt roligt - tycker både Heinz och jag. Han får söka en hel del i koppel, men jag släpper honom också (inomhus), men vi kör bara korta, korta pass för benets skull. På bilden ovan är det Chippen som markerat en figge, men samma lega fick Heinz  - en gömd under golvet i hörnet på ett rum. Han fick också en lega där han fick markera i rummet bredvid det som figgen befann sig i (med tjocka stenväggar).  Det är bitterljuvt att köra sök... Heinz gick fantastiskt bra i förrgår och man kunde inte ana att det bara var 2:a passet efter ett ca 10 månader långt uppehåll. Då känns det ännu jävligare OM jag inte skulle få ordning på detta och istället behöva börja om med hitta-övningar på en ny hund... :-(

Jag är extra taggad att dra igång med träningen nu bl.a eftersom jag var med på den teoretiska RI-helgen i Norrtälje förra helgen. Då pratade vi hund, hundträning, lyssnade på föredrag av Eva Bodfält och hade allmänt trevligt tillsammans. Hade jag inte haft min USA-resa i sommar så hade jag nog varit igång och letat hund nu, för att ha något att ersätta Heinz med. För eller senare måste jag ju ändå ha en efterträdare... Men nu får det vänta till hösten! Och det är lika bra det....  Så jag behåller focus på Hasses rehab (vilken kostar en del pengar, milt sagt).  Nu har jag dessutom något mer att nojja över eftersom han har kräkts två dagar på raken. Vad 17 kräks han för????  Har bestämt mig för att om han kräks igen idag så ska jag boka in han för utredning av magen. Det blir väl gastroskopi eller nå´t. Håll tummarna för att jag slipper...... Känns som att det är nog med skit nu!

Igår kväll hade UBK årsmöte och jag var där i egenskap av revisor. Fick en bukett för besväret. Hade jag verkligen inte förväntat mig, men glad blev jag ju! :-)


Imorse hade kvigorna samling vid grindhålet när jag och Hasse skulle ut på promenad, till Heinz irritation. Hehehe, han har ju bara sett dem var och varannan dag i 5 år snart. Ändå ska han morra och få ragg.... Tönt! ;-)

Jag har Sveriges gulligaste katter! Jag blir glad varje gång jag ser dem. Och jag är så glad för att Krokus fått en så bra kompis.... De gillar verkligen varann!  Busan är så himla rolig - idag kastade jag en leca-kula åt henne. Hon for som en dåre efter kulan och lekte intensivt i någon minut, sedan kommer hon och sätter sig hos mig medan Hasse får apportera tillbaka leca-kulan! Sedan kastar jag den igen och allt upprepas! :-D

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

......vet inte vad jag ska skriva.....så tråkigt för dig med H och för honom naturligtvis.
Kanske byta ras till nästa gång....trots allt?!
Goaste missarna!!!:-)

Susanne sa...

Jag både glädjs,ler o fnissar men mest får jag ont i hjärtat... :/
Glädje: Heinz(o din) lycka när ni söker om än begränsat.
Ler åt söta kissarna, då är B&B Sveriges näst gulligaste o här är Balle o Buzy i busmaskopi ;-)
Fnissar åt HazzeKnasbolls koragg!
Ont av att det går så långsamt men bra måste/ska han bli knät! o magen!
Håller tummar o tår hela tiden jag o Buzy! Kram/Susanne