lördag 25 februari 2012

Lördag


Heinz spydde igen på torsdagen så på fredag morgon ringde jag och fick tid på Ultuna på måndagen för utredning. Undrar om det kommer att bli som Ulf tror: Heinz kommer inte spy en enda gång fram tills på måndag - jag avbokar tiden - Heinz börjar spy igen.... Nä, det är väl i så fall bäst att gå dit oavsett om han nu spyr hela helgen eller inte....!



En kort film från dagens promix.

Idag har jag hållit igång... ;-) Först gick jag ut med Heinz. En promenad på ca 4 km i nordliga vindar och snöblandat regn. Sedan var det dags att dammsuga och skura golv och diverse andra städsysslor (tråkigt, men välbehövligt) och därefter vidare ner i källaren för att göra mina gym-övningar (japp! jag använder mig faktiskt av skivstången därnere...).

Fortsatte med att köra ett litet uppletande med Hasse i källaren, vilket var betydligt roligare än att sitta och betala månadens räkningar (usch vad många och stora de var.....) vilket jag också gjorde nu när löningen kommit (så nu är jag fattig igen....hupp!).

Nu på eftermiddagen tränade jag lite på framåtsändandet igen.  Kan ju bara träna det i korta, korta pass men när jag får ordning på Heinz knä så ska det momentet "sitta" så mycket det bara går, så att jag kan ut och tävla igen (saknar det....). Heinz blev överlycklig över att få köra lite lydnad igen. Men.... När jag tänker efter.... När blir han inte överlycklig?  ;-)

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Promenerat, städat, tränat och betalat (för alla nöjen...) - duktig du varit idag!:-)
Hoppas det blir nåt resultat av undersökningen på Ultuna!
*håller tummarna*