söndag 11 juli 2010

Vamt som i en bakugn...

Sitter på tomten i skuggan under partytältstaket och svettas i en bikini..... Idag är det VARMT! :-) Hundarna ligger också - för en gångs skull - i skuggan. Idag har jag prövat att sätta upp tältet för första gången i år. Kan ju vara bra att ha det gjort eftersom det ska komma till flitig användning om ca en vecka! Igår påbörjades projekt "Hönshusbygge" här hemma. Bilder kommer att komma. Håller på att bygga om det gamla utedasset till hönshus så snart ska förhoppningsvis små pullor få bo här ho oss! Men först började jag med att riva ut et mesta av inredningen igår så nu ser det verkligen ut som ett SKIT-hus!!! Men det blir nog bra sedan... När vi kommer till "bygga upp" delen av bygget..... Idag är det dock så grymt varmt så jag skiter nog i att jobba med projektet.... Kanske ikväll om det blir svalare.

I veckan som kommer ska jag ägna mig dels åt att jobba med hönshuset, dels åt att skaffa allt jag behöver inför Norge-resan.

Hit ska jag och Annika i sommar.... Visst är det fint? Kolla in vägen (ca 00:50) den ska vi garanterat åka!!! :-)

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Jo, det är fint i Norge! Men imorgon får vi prata mer om det:-)
Lääääängtar efter dig!

Fredrika sa...

Ha de nu så gott i Norge, tejpa fötterna !!! Ska till sportaffär och springa band så jag har bra skor att träna i + våtdräkt med till ön för simträning av mig och hundarna! Några veckor har man ju på sig tills vi ses i Skövde!
Soliga, varma hälsningar från Skara, rätt tomt på jobbet ,o)\Freddie