lördag 10 juli 2010

Oj vad skoj! :-)

Den här lille krabaten som håller på att lära sig flyga, tycker att vår tomt är ett bra övningsfält.... Söt är han och rolig är han att titta på men man får hålla bra koll på Axa så att han får ha sina flygövningar ifred.... Heinz är så snäll - han vill bara nosa på pippisarna! Det var faktiskt han som - genom att nosa intresserat - fäste min uppmärksamhet på att vi hade den lille krabaten i trädgården!

Som den lilla unge han är så är han helt orädd när man går fram och tittar på honom!

När jag sträckte fram handen för att filma honom så hoppade han helt sonika upp i handen på mig!!!

Filmen när fågelungen hoppar upp i min hand....

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Men ååååååå så söt liten pippis!!!!!!!!!
Och hungrig!
Kan ni bjuda honom på lite flugor!?
Här ligger flugorn i drivor i fönstret....ihjälslagna. Jag AVSKYR flugor på fönstren(-:

Jenny sa...

Hehe, det vore nog smarrigt för en pippi-mage! Men nu har han hoppat in i häcken och föräldrarna vakar och matar honom, så han klarar sig nog.