måndag 5 april 2010

Påsk

Vi hade fint väder nästan hela påskhelgen och KRokus njöt av att återigen få vara ute på balkongen hela dagarna.... - förutom när vi åkte ner till mina föräldrar förstås....


Snö finns det kvar trots att det töat enormt mycket på sistone - här är det Heinz som dykt ner i ett bottenlöst (?) hål...


Men även om det blir en hel del skrubbande och torkande3 av skitiga hundtassar så är jag glad över att få vandra på barmark igen..... Hundarna likaså!


Vi åkte som sagt ner till mina föräldrar på påskafton och det var så varmt att vi passade på att sitta ute och sola oss en stor del av påskaftonen! Härligt!

Lite promenader "hit och dit" hans också med och jag lyckades även lura Uffe att träna lite skallmarkeringar med Heinz...
Vi åkte hem redan på påskdagen och invigde då vår egen grill för säsongen. Det var kanon att sitta mot husväggen med en pilsner och grilla! Gott blev det också! :-D
I skrivande stund har jag lagt ut årets första spår åt Heinz - vi får väl se hur det går..... Han har ju inte spårat sedan september förra året.... Eller nå´t sånt.... Har tränat lite på de träliga IPO-R ingångarna också..... Nu när våren och barmarken kommer så blir man ju lite mer intresserad av att träna lydnad igen för då är ju inte tävlingarna så långt borta längre.... Typiskt mig - finns knappt på kartan att jag ska träna lydnad om jag inte har någon tävling i sikte....

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Du behöver väl inte träna lydnad?! Jag tycker du lyder ganska bra!

Jenny sa...

Säg inte det till mig - säg det till Ulf!!! Han gnäller så.....

;-)