söndag 25 april 2010

Diverse........

Heinz nere vid ån som är välfylld med smältvatten.......

Livet på en pinne?

Heinz och Axa nere vid ån........


Hackspettarna jobbar flitigt!

Jobblunch tidigare i veckan!


Med hundarna på promenad i lunsen! I lördags var jag ute och tränade sök här med Heinz - Axa fick valla rutan...........


Idag (söndag) blev det ingen räddningashundträning och jag passade på att ta lite sovmorgon samt att ta tag i ett av vårens projekt - fixa till balkongen! Så här ser balkongen ut innan jag börjat tvätta.

Färgen flagar och är täckt av någon form av grön...alg? Trätrallen är helt murken och full i fågelfrö efter att ha matat småfåglar här hela vintern.

Fin utsikt över kohagen från vår balkong - och finare blir det efter att ha fixat till balkongen.... Hoppas jag! Det kan inte bli värre i alla fall!


Här har jag börjat skrubba rent räcket - vilken skillnad!


Har lyft upp den murkna trätrallen och börjat skrapa ihop allsköns äckel som göms därunder....


Jisses vad löv och snusk det var under trätrallen!

Efter att ha avlägsnat allt "guck" var det dags att börja skura golvet..... Gjorde en fyrkant i mitten för effektens skull!


Men visst börjar det bli fint? Med tanke på hur det såg ut från början? Här kan man ju tänka sig att sitta snart....?

Den gamla murkna trätrallen ska kastas dit pepparna växer och en ny ska tillkomma. Sedan ska lite färg i form av blommor bli till och lite utemöbler.... Färg till räcket tror jag dock att jag skippar.... I alla fall i år. Uffe har lovat att han ska ta tag i att fixa en ny trätrall till nästa helg. Vi får väl se..... På söndagen är det tänkt att svärföräldrarna ska komma, så kanske det faktiskt blir en ny trall tills dess?

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Bra med svärföräldrar ibland....vars rena existens kan sätta fart på di små barna!:-))

Som du kanske förstått slipper ni oss iaf(-:
Tyvärr hade vi redan besök inbokat av andra härhemma och Skogsfar behöver jobba på sina byggprojekt!

P.S. Balkongen blir fin! Duktig tjej!