torsdag 8 april 2010

Ojojoj.... massage...

Har haft problem i ett par veckor med ont i axlarna så nu gjorde jag slag i saken och bokade tid hos en massör. Sagt och gjort, igår eftermiddag var det dags för 45 minuters massage med fokus på överkroppen.

Kan inte säga att det var allt igenom skönt då jag hade oanade muskelknutor som behövde arbetas igenom..... Utöver de jag redan visste om, alltså. Helt genomarbetade blev de inte heller utan jag behöver nog gå tillbaka 2 - 3 ggr för att få det att släppa ordentligt....

Efter massagen gick jag en promenad på stan med Heinz, Emilia och Lyra. Heinz blev jätteglad över att få träffa Lyra igen eftersom det var ett tag sedan nu....

Men på kvällen började eländet!

Lagom till att jag kom hem så började jag frysa! Och jag frös och frös och frös! Jag kröp ner under täcket med alla kläder på och kröp jättenära Uffe för att få värme. Drog till mig katten och bägge hundarna också! När det var dags att sova var det flanellpyjamas som gällde!!! Och nu på morgonen vaknade jag med huvudvärk, nästäppa och var öm i som tusan i skuldror och axlar..... Jag måste ha haft en begynnande förkylning eller nå´t, som slog ut med kraft efter massagen.... Fy så träligt! Jag hoppas verkligen det släpper snarast för jag har fullt upp hela helgen med både skogssök och räddningssök! Det är ju dags för delprov (äntligen) på räddningssöket så jag kan bara inte vara sjuk!!!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Men.......brukar det inte komma en sån där "sjukdomskänsla" som biverkning på massage? Har för mig det. Det går nog över snart!
Kraaaam!