söndag 17 maj 2009

Spännande dag...

Igår på eftermiddagen rasade min bil ihop! Inget drömläge med tanke på att jag skulle iväg och tävla idag.... Efter lite diskussioner här hemma, så kunde jag ta Uffes bil (han fick göra sina tänkta ärenden en annan dag....) och så kunde jag ta mig iväg till Tierp för att tävla i apell spår. Men lite pirrigt var det allt på morgonen - inte något perfekt upplägg att åka en varm dag med en bil som inte är en kombi, utan Heinz fick ligga i baksätet med nedvevade rutor. Jag var också orolig över att jag skulle ha glömt något eftersom jag är van att ha "allt" jag behöver tillgängligt i bilen, men nu fick jag ju packa över allt i en ny bil.... Och jag är ju så förvirrad att jag nästan alltid glömmer något.... Denna gång glömde jag Heinz koppel, men tack och lov fick jag med mig ett annat som fick duga!

Väl framme så konstaterade jag att spåren gick väldigt nära ett flygfält och det startade och landade plan med jämna mellanrum - nära! Funderade lite på hur Heinz skulle reagera, men jag behövde inte orora mig - han sket högaktningsfullt i dem! 10-10 blev betyget på spåret och domarna hade idel lovord över Lill-Hasse efteråt! Det var så att mina öron blir röda bara jag tänker på det... :-)

Tyvärr missförstod Heinz mig vid platsliggningen så han tänkte följa med mig när jag började gå iväg.... Ett kraftigt "ligg" räddade situationen men gav oss ett rejält nerdrag på betyget och det vill man ju inte ha på ett moment som har en 5:a i koefficient.... *suck*

Men i slutändan gick det bra! 280,75 poäng och vinst i klassen (av 8 deltagare) och dagens högsta poäng (det var sökapell samma dag också). Uppflyttningen är avklarade och nu är det full fart mot lägre som gäller!!!

Den ena domaren blev helförtjust i Heinz och gav oss poäng 10 på både linförighet, inkallning och hopp över hinder. Den andra domaren var lite mer svårflörtad så där fick jag bara 10:an på hoppet.... ;-)

Roligt var också att 2:a plats kneps av en American Staffordshire Bullterrier och 3:e platsen gick till en annan dobermann! Kul, kul!!

På måndag ska vi ringa till en bilmekaniker... Mindre kul... :-( Men det kan inte förta glädjen av idag! :-)

8 kommentarer:

Camilla sa...

Hallå där...grattis grattis, ni är ju jätteduktiga, men det var väl ingen nyhet.
Trodde nästan du skulle skriva att du glömde Heinz....
Hoppas bilen komer i ordning snart.
Ha det bra sålänge. Förresten, när blir nästa tävling då?

Dobbisar sa...

Grattis!!! Faktum är att jag här tänkt på er idag o inte för en sekund hållt fingrarna i kors. För det behövs inte- eftersom ni är så j-kla bra! :-))

Höres!

Susanne

Skogsmor sa...

G R A T T I S !!!!!!!!!!!!
S[ kul att det gick s[ bra!
Mitt tgb har f[tt sp;kspunk.....det g[r inte att skriva de tre sista bokst'verna i alfabetet!! Och inte det tecken som man har efter en fr[ga heller!
Vad ska jag g;ra...

Annika, Boris och syrran sa...

Superduktigt! Stort grattis från oss!!

Jenny sa...

Alla: Tack för gratulationerna! De värmer! Jag är fortfarande glad fast det gått ett dygn och jag måste börja jobba strax.... *s*

Camilla: Jag hoppas också bilen blir klar snart - man är ju helt handikappad utan bil! :-( Jag är redan igång och letar efter vettiga lägre tävlingar, men det är lite glest nu när det börjar bli sommar... Finns några stycken inom kort, men där har anmälningstiden redan gått ut... Typiskt!

Mamma: Köp ett nytt tangentbord. De brukar kunna sälja ut sådana billigt på de stora kedjorna. Jag köpte mitt USB-tangentbord för 99 kr på Expert eller Onoff.

Skogsmor sa...

Det var bara på din sida som tgb inte fungerade!!!
Nu skriver jag från jobbet och det är inga problem.
Kan du inte få "efteranmäla" dig till nån tävling där tiden gått ut...?

Marie sa...

Grattis!!!! Roligt att det gick så bra för er i helgen! Nu är det bara att köra på.
Kram
/Marie & Alice

Sara sa...

Ni var jätteduktiga och det var verkligen roligt med två dobbisar och en amstaff på pallen!