onsdag 13 maj 2009

Axa på jobbet och tävlingsledare i lydnad

Idag fick Axa följa med mig på jobbet. Åt lunch i Sala och tog en promenad vid Lillån i det fina vädret
.
Fina promenadstråk i Sala! Jag gick ett varv runt dammen och sedan tog jag och köpte årets första mjukglass som jag och Axa delade på i solskenet!
På kvällen var det lydnadstävling på Uppsala BK och jag var tävlingsledare för 2:an och 3:an. Det var en strålande fin kväll nere på klubben. Tyvärr blev det "bara" ett förstapris i 2:an och inget i 3:an, men bättre lycka nästa gång önskar jag de som tävlade!!

4 kommentarer:

GalaXyBloggen sa...

Blogger Jenny sa...

"Inga andra raser än dåtidens Schnauser och den Amerikanska Pit Bull Teriern skulle ha klarat det." Vad är det som andra raser inte skulle klara...?

http://www.geocities.com/Heartland/Plains/7109/wardogs.html

:-)

den 13 maj 2009 22:55
Radera
Blogger GalaXyBloggen sa...

Klara av att ligga i skyttegravar med granater regnande ner över sig utan att bli totala psykiska vrak. Du vet hundar och smällare? En dobbermann. Ja dom var stabila på den tiden... kanske dom gjorde det. Jag kan ha fel. Orkar inte läsa det där nu;) Jag har iaf inte läst om någon andra hundraser som använts så och har mycket svårt att tänka mig det.

Mats

Skogsmor sa...

Va´ mysigt det ser ut!

Jenny sa...

Jo, då har du fel. Du kanske orkar läsa någon dag? ;-)

Skogsmor sa...

Vilken perfekt "skrivbordsbild" det blev av bild nr 2 - tack för det!:-)