måndag 11 maj 2009

Sökträning i helgen

Körde sök för Anita både lördag och söndag nere i Västra Götaland. Heinz var jätteduktig och det var inte bara jag som tyckte det (för det tycker jag ju jämnt...) - se bara ovanstående utdrag ur sökprotokollet! För den som inte kan läsa texten: "Så duktig H (dvs hund), det här kommer bli supersökhunden."


Heinz på väg ut i sökrutan.

Vi grillade till lunch bägge dagarna - ett mycket trevligt initiativ! När man är ute i skogen i sisådär 8-10 timmar så är det gott med lite varm mat i magen och inte bara mackor....


Storm på väg in med rullen.

På lördagen regnade det och sedan sken solen om vartannat..... Men på det stora hela hade vi tur med vädret!

Freddie och Aqua!

Jag och Anita diskuterar var figgen är..... Vad är egentligen "Anita-rakt"? *s* Heinz ser måttligt road ut - roligare att få springa!

Ann och Elsa.

Diesel har hittat Ann ute i skogen.

Freddie och Anita diskuterar banan och Aqua insuper den information skogen i sig självt ger....



Freddie och Krokasmedens Aqua kör sök!

4 kommentarer:

Skogsmor sa...

Supersökhund!!!
Jo, man tackar!:-))

Kul med filmen - jag har aldrig sett hur man "kör sök". Ser kul ut och vovven drog ju som på ett snöre rakt in i skogen!

Freddie sa...

Jo men visst är det så här man kör SÖK ,o) Det är bara så kul, prova!
\Freddie och Aqua

Anita sa...

Håller med prova, det är jätteroligt. Fina bilder, nu behöver ju inte jag lägga ut några på min blog, jag "kopplar" dom bara till din sida. :-);-)
Anita

Annika, Boris och syrran sa...

Åh vad det ser kul ut! Det skulle vi också vilja lära oss. :)
Duktig Heinz med så fina lovord..!!!

Vart var ni någonstans?